Odzyskiwanie pieniędzy od nieuczciwego brokera – zasada pierwsza.

Na rynkach finansowych nietrudno jest trafić na oszusta. Forex szczególnie przyciąga takie osoby, które są zmorą nie tylko użytkowników, ale również pośredników, którzy bywają wrzucani do jednego worka z nieuczciwymi brokerami. Dlatego bez względu na doświadczenie, warto być świadomym, jakich metod płatności najlepiej używać oraz jak odzyskać pieniądze z Forex w przypadku padnięcia ofiarą oszustwa.

Zasada pierwsza – odzyskiwanie pieniędzy z paypal

Pierwsza metoda dotyczy sytuacji, w której skradzione środki zostały przekazane za pomocą serwisu PayPal. Jako jeden z najpopularniejszych operatorów płatności internetowych, portal szczyci się szybkością wykonywanych przelewów i łatwością obsługi. Wiele osób używa ich usług na porządku dziennym, również w celu dokonywania inwestycji lub opłacania rozmaitych usług. Konto na PayPal jest darmowe i zapewnia dostęp do wielu metod otrzymywania przesyłania i dokonywania płatności przez aplikację lub stronę internetową.

Dokonywanie płatności za pomocą PayPal’a jest dość proste. Po założeniu profilu i połączeniu go z kontem bankowym lub kartą płatniczą wystarczy wyszukać osobę, której chcemy wysłać środki za pomocą imienia, adresu e-mail lub numeru. PayPal oferuje również dodatkowe opcje, takie jak żądanie zapłaty czy obsługa faktur dla klientów biznesowych.

W przypadku odzyskiwania pieniędzy szczególnie interesująca jest możliwość skorzystania z Programu Ochrony Kupujących, który umożliwia cofnięcie dokonanej płatności w przypadku podejrzenia o oszustwo. Program wymaga przejścia określonej procedury i podania dokładnej przyczyny cofnięcia przelewu, jednak gdy klient przedstawi dowód na poparcie swoich obaw o oszustwo, program powinien zaakceptować jego wniosek i cofnąć przelew. Dotyczy to również to nietypowych praktyk stosowanych przez nieuczciwych brokerów.

Program ma jednak swoje ograniczenia spowodowane nieco skostniałą procedurą. Przede wszystkim klient chcący zgłosić podejrzenie oszustwa i zażądać cofnięcia płatności powinien być w stanie poprzeć swój wniosek dowodami, które będą bezpośrednio wskazywać na możliwość zajścia oszustwa. Również sam klient powinien prowadzić konto w taki sposób, by nie budzić zastrzeżeń obsługi i nie naruszać zasad portalu.

Kolejne ograniczenie może być spowodowane przez ramy czasowe na złożenie wniosku przez klienta. Według regulaminu programu ochrony kupujących klient ma 180 dni, od daty płatności, na zgłoszenie wniosku o cofnięcie przelewu. Rozpatrywanie takiego zawiadomienia nie powinno zająć dłużej, niż 14 dni, jednak PayPal zastrzega, że w nielicznych przypadkach może trwać to 30 dni lub więcej. Co prawda 180 dni daje to około sześciu miesięcy na zorientowanie się w oszustwie, zgromadzenie dowodów, wypełnienie wniosku i zgłoszenie go do działu obsługi klienta. Może wydawać się to dużo czasu, jednak w przypadku oszustw na forex, trudniej jest zdefiniować, że klient padł ofiarą oszustwa i znaleźć dowody. Dzieje się tak, gdyż niektóre afery na jaw wychodzą dopiero po kilku latach.  

Program Ochrony Klienta jest jedną z większych zalet PayPala, gdyż może okazać się bardzo pomocny w przypadku ryzyka trafienia na nieuczciwego brokera. Niestety zdarza się, że obsługa nie będzie w stanie rozpatrzyć pozytywnie prośby o zwrot środków, lub klient zbyt późno zorientuje się, że padł ofiarą oszusta. W takich sytuacjach najlepiej jest skontaktować się z doświadczonym prawnikiem lub grupą, taką jak Sparta Group, aby zacząć proces odzyskiwania pieniędzy z Forex.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+