Odzyskiwanie pieniędzy od nieuczciwego brokera – zasada druga

jak odzyskać pieniądze z forex

Karty płatnicze są już wykorzystywane praktycznie wszędzie, a w niektórych miejscach jest to jeden z głównych sposób na dokonywanie płatności. Nic więc dziwnego, że używane są również do dokonywania płatności przez internet, nawet w przypadku zakupu aktyw. Inwestorzy często korzystają z tej metody podczas grania na giełdzie, Forexie i przekazywania środków pośrednikom. Jednak jak odzyskać pieniądze z Forex, jeśli pośrednik okaże się nieuczciwy? Jedną z metod, z której można skorzystać, jest Chargeback.

Zasada druga – odzyskiwanie pieniędzy z chargeback

Płatności za pomocą karty kredytowej lub debetowej są szeroko dostępne, ze względu na szybkość ich realizacji oraz łatwość obsługi. W przypadku płatności dokonywanych “osobiście” wystarczy taką kartę przyłożyć lub włożyć do czytnika, a następnie podążać za instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Płatności online są równie proste. We wskazane miejsce na stronie wprowadza się dane karty, a następnie potwierdza przelew za pomocą emaila lub SMS.

Świadczenia dokonywane kartą są popularne również wśród inwestorów, którzy w ten sposób zasilają swoje konta na forexie. Co jednak należy zrobić w sytuacji, gdy handlowiec trafi na nieuczciwego brokera? W takim przypadku warto skorzystać z procedury Chargeback, która pozwala na cofnięcie płatności dokonanej kartą. Wpierw jednak należy zapamiętać o kilku rzeczach:

  1. Aby zgłosić Chargeback, należy zrobić to jak najszybciej po wykryciu oszustwa. Większość emiterów oferuje 120 dni od dokonania transakcji, warto jednak zapoznać się z dokładnymi zasadami, jakie stosuje bank z którego karta pochodzi.
  2. Chargeback należy zgłosić do banku, który wydał kartę, a do wystawcy. Bank sam weryfikuje sytuację, a następnie kontaktuje się z wystawcą karty w celu weryfikacji oraz dokonania zwrotu.
  3. Warto zaprezentować dowód oszustwa. W przypadku nieuczciwych brokerów takim dowodem może być obecność pośrednika na czarnej liście KNF, informacja o zamknięciu biznesu lub korespondencja. Dodatkowo w niektórych przypadkach należy okazać również dokument wskazujący, że została podjęta próba wyjaśnienia sytuacji bezpośrednio z odbiorcą płatności.

Wadą Chargeback jest długotrwały proces działania, gdyż weryfikacja zgłoszenia może zająć miesiąc, a zwrot środków na konto około dwóch miesięcy. Dlatego warto zgłosić roszczenie jak najwcześniej po dokonaniu płatności, a w przypadku błędu wynikającego z nieporozumienia podjąć najpierw próbę rozmówienia się z pośrednikiem i wyjaśnienia sytuacji.

Pomimo tego Chargeback jest opcją wartą rozważenia w przypadku oszustw na Forex. Bank w porozumieniu z operatorem karty może dokonać zwrotu nawet bez kontaktu z osobą, która te środki otrzymała, co jest niezwykle przydatne w przypadku jawnych scamów, które zgarniają przelane środki i urywają kontakt z okłamanym klientem. Dzięki temu jest to jedna z prostszych metod na odzyskiwanie pieniędzy z Forex.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+