Jak rozpoznać nieuczciwego brokera? Zasada piąta

Kontakt z brokerem, sposób komunikacji i łatwość skontaktowania się z opiekunem klienta w przypadku problemu czy wątpliwości wiele mówi o uczciwości danej firmy oraz o jej zamiarach. Jak powinna przebiegać poprawna współpraca pomiędzy inwestorem a brokerem? Co natomiast powinno zaniepokoić klienta? O tym – poniżej.

Zasada piąta – kontakt z brokerem

Po założeniu konta na stronie brokera otrzymujesz telefon. Miła osoba zachęca do zainwestowania sporej gotówki, obiecując pewny zysk i zapewniając, że ryzyko jest znikome – to pewna transakcja. Klient zachęcony wizją pomnożenia pieniędzy, decydujesz się na wpłatę i wejście w transakcję. Jej wynik jednak nie jest zadowalający. Próbujesz więc dodzwonić się do opiekuna, ale nie odbiera telefonu lub włącza się poczta głosowa. Piszesz wiadomość e-mail, ale nikt nie odpowiada. W końcu opiekun sam dzwoni, mówiąc, że co prawda ostatnia transakcja nie wyszła, ale już wie, jak poprowadzić kolejną i w tym wypadku już na pewno uda się zarobić i dodatkowo nadrobić poniesione straty. Klient czuje się przekonany, postanawia zaufać brokerowi… I scenariusz się powtarza. Czy tak przebiega klasyczna współpraca z brokerem Forex?

Nie. Powyższy schemat ilustruje działalność wielu oszustów, którym zależy jedynie na tym, aby klient wpłacił szybko jak największą kwotę. Te pieniądze zostają przejęte przez członków grupy. Sytuacja powtarza się kilkakrotnie, po czym kontakt się urywa. W jaki sposób uniknąć takiej sytuacji? Warto poznać schemat działania uczciwego brokera Forex, któremu zależy na tym, by klient został z nim jak najdłuższej.

Kontakt z uczciwym brokerem

Podstawową kwestią jest fakt, że uczciwy broker nie ukrywa swoich danych. Osoba dzwoniąca do klienta przedstawia się imieniem i nazwiskiem, jest dostępna pod swoim numerem telefonu w standardowych godzinach pracy. W przypadku dodatkowych pytań można się z nim skontaktować także pod adresem e-mail. Najczęściej na stronie brokera podany jest także mail do wsparcia technicznego. Jeśli więc pojawi się jakiś problem podczas korzystania z platformy lub klient ma jakąkolwiek wątpliwość, może napisać wiadomość, aby otrzymać pomoc.

Na stronie brokera znajdują się również informacje o jego siedzibie. Ma on fizyczne biuro, w którym można umówić spotkanie i porozmawiać osobiście z przedstawicielem firmy, opiekunem klienta. Nie ma takiej sytuacji, że kontakt nagle się urywa, klient zostaje bez pieniędzy oraz bez informacji, co powinien dalej zrobić.

Uczciwy broker jest dostępny w każdej chwili. Odbiera telefony, odpisuje na maile, z niektórymi firmami da się również skontaktować za pośrednictwem profili w social media – takich jak Facebook. Najprościej mówiąc, broker nie znika, ale zawsze można z nim porozmawiać czy umówić się na spotkanie w biurze.

Nieuczciwy broker Forex

Zgoła inaczej wygląda sytuacja w przypadku oszustów. Tutaj kontakt jest przeważnie jednostronny. Dzwoni zawsze przedstawiciel. Próby dodzwonienia się ze strony klienta są zazwyczaj ignorowane – nikt nie podnosi słuchawki. Nie da się również znaleźć innych numerów telefonu do firmy. Klient ma tylko ten, z którego kontaktuje się przedstawiciel. To zazwyczaj jedyny dowód „współpracy” pomiędzy inwestorem a oszustem.

Co więcej, brak jest innych kanałów komunikacji. Na stronie próżno szukać maili do działu wsparcia, przedstawiciela czy kogokolwiek, kto mógłby pomóc klientowi. A nawet jeśli są, nikt nie odpowie na wysłane na nie wiadomości lub odpowie w takim samym tonie, w jakim prowadzone są rozmowy telefoniczne. Klient nie może więc liczyć na konkretną pomoc czy wsparcie.

Kolejna kwestia to profile w social mediach. Nieuczciwy broker Forex może, ale nie musi być obecny na przykład na Facebooku. Jeśli konto istnieje i nawet publikuje posty, wszelkie nieprzychylne komentarze są szybko usuwane, a na wiadomości prywatne nikt nie odpowiada.

Klasycznym problemem w przypadku oszustw Forex jest także brak biura. Na stronie internetowej nieuczciwego brokera zazwyczaj znajduje się adres siedziby, ale okazuje się on fikcyjny lub znajduje się w egzotycznym kraju – najpewniej w jednym z rajów podatkowych. Nie można więc umówić się na spotkanie osobiste z nikim z firmy. Dlatego w przypadku wątpliwości i problemów nie ma do kogo się zgłosić, nie ma zespołu wsparcia, który udzieli wskazówek, pomoże wyjść bezpiecznie z transakcji lub usunąć konto. Brak informacji o firmie oraz danych kontaktowych utrudnia odzyskiwanie pieniędzy z Forex, natomiast ułatwia nieuczciwej firmie zniknięcie z rynku w kilka chwil.

Co zrobić w przypadku oszustwa Forex?

Klient jest pozostawiony sam sobie. Nieuczciwy broker Forex dąży tylko do tego, aby w jak najkrótszym czasie wyłudzić pieniądze od nieświadomego inwestora. W przypadku problemu czy wątpliwości nie ma miejsca, w którym można uzyskać pomoc czy sposobu, aby samodzielnie skontaktować się z brokerem. Jeśli klient jest w takiej sytuacji i zastanawia się, jak odzyskać pieniądze z Forex, Sparta Group to zespół profesjonalistów w branży, który udzieli pomocy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+